Барону, який перебуває у своєму власному світі й керується своїми власними правилами, все-таки доводиться звертатися до соціуму за вирішенням власних проблем на кшталт підписання прохання про розлучення або вінчання з коханою. Але при цьому він нав'язує усім навколишнім свої уявлення про світоустрій, щиро вірячи в те, що доносить до них правду і, тим самим, приносить щастя. З іншої точки зору, барон поводиться егоїстично і, як маленька дитина, вимагає, аби всі сліпо наслідували його «світлі» ідеї, при цьому до прийнятих у суспільстві порядків і засад йому немає ніякого діла.
Процес розлучення, який після підписання прохання герцогом перетворився на просту формальність, через нестримне бажання барона дошукуватися правди й обов'язково повідомляти про результати усім навколо, опинився під загрозою краху. І тут своїм оголошенням про новий день, 32-е травня, барон сам себе загнав до тієї сумнозвісної «зони пастки» (
БПМ-II), про яку говорить кінойога. Для того, щоб отримати розлучення й одружитися з Мартою, Мюнхгаузену належить відректися від усіх своїх історій, тобто, по суті, втратити свою особистість (як зазначили б сучасні психологи: несправжнє «Я», его, маску, але ж барон міркував інакше), самого себе, тобто померти як барон Мюнхгаузен і перетворитися на звичайну людину – садівника Мюллера, яких у Німеччині безліч. Саме оранжерея, де він вирощує квіти на продаж, чудово ілюструє ту пастку, в якій барон опинився. Він проіснував у ній впродовж трьох років, і вибратися звідти йому було б вкрай непросто. Та, на щастя, барон мав друга, який пробудив його до життя й викликав у ньому бажання повернутися до себе справжнього. Це його колишній слуга Томас, він зайшов провідати барона й застав його у досить жалюгідному стані: від Мюнхгаузена пішла Марта, і, живучи в оранжереї, він вже сам потроху став подібним до овоча.